Auta z zakazanymi airbagami z saletrą amonową firmy Takata nadal na drogach!

Airbag exploded at a car accident,Car Crash air bag,Airbag work

W związku z niedawnym wybuchem saletry amonowej (azotanu amonu) w Bejrucie, stolicy Libanu, powraca temat poduszek powietrznych firmy Takata. Używała ona saletry amonowej w poduszkach powietrznych jako tańszego zamiennika do bezpiecznego azotanu guanidyny (10 razy droższego).

Jerry Cox został zatrudniony w 2014 roku przez amerykański oddział Takaty do opracowania strategii poradzenia sobie z kryzysem. Japończycy przekonywali, że problem może pojawić się tylko w wyjątkowo gorących i wilgotnych warunkach, ponieważ saletra amonowa musi być w stanie suchym. Jednak w 2017 roku Takata zgodziła się zapłacić miliard dolarów kary i zbankrutowała. W 2018 roku wykupiła ją chińska firma Key Safety Systems, zmieniając nazwę na Joyson Safety Systems.

Jerry Cox, były pracownik wspomnianego upadłego dostawcy części samochodowych, przestrzega o śmiertelnym niebezpieczeństwie ze strony milionów aut na świecie, ponieważ ten związek chemiczny przyczyniał się do pękania generatorów gazu w airbagach i w 25 przypadkach doprowadził do eksplozji ze skutkiem śmiertelnym.

Amerykański urząd bezpieczeństwa transportu drogowego NHTSA zatwierdził nowe konstrukcje airbagów jako bezpieczne, ale Cox, który widział raport techniczny, przekonuje, że te rozwiązania nie są bezpieczniejsze od poprzednich. – Zrobiono to w tajemnicy bez udziału żadnych niezależnych inżynierów – powiedział. Cox zapewnia, że w samych Stanach Zjednoczonych nadal nie poddano wymiany starych modułów w 12 milionach wezwanych samochodów, a kolejne 30 milionów nie otrzymało wezwania na akcję serwisową.

Takata była dostawcą poduszek na wybranych rynkach dla kilkudziesięciu producentów. Między innymi dla takich potentatów jak Acura, Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Daimler Trucks North America, Daimler Vans USA LLC, Dodge/Ram, Ferrari, Fisker, Ford, GMC, Honda, Infiniti, Jaguar, Jeep, Land Rover, Lexus, Lincoln, Mazda, McLaren, Mercedes-Benz, Mercury, Mitsubishi, Nissan, Pontiac, Saab, Saturn, Scion, Subaru, Tesla, Toyota i Volkswagen.

Ustalono, że śmiertelne wypadki lub te związane z okaleczeniami dotyczyły pojazdów Hondy. Najsłynniejszym przypadkiem jest śmiertelny wypadek z lipca 2014 roku. Jadąc Hondą Civic z 2003 roku Malezyjka w ciąży brała udział w kolizji przy 30 km/godz. Zabiły ją metalowe odłamki, które przecięły jej szyję po eksplozji poduszki powietrznej.

Do tego typu wypadków nigdy nie doszło na terenie Europy.

Nagłaśniający problem Jerry Cox wydał książkę o aferze Takaty pod tytułem: „Killer Airbags: The Deadly Secret Automakers Don’t Want You to Know” (Zabójcze poduszki powietrzne: Śmiertelny sekret, o którym producenci nie chcą żebyście wiedzieli).

DANE FIRMY

  • AUTO LAWETA 24H ANHOL POMOC DROGOWA TIR & OSOBOWE
  • ul. Poznańska 22
  • 66-300 Skwierzyna
  • NIP : 5961204628
  • REGON : 211196882

ODDZIAŁY

  • B. AUTO LAWETA 24H ANHOL POMOC DROGOWA GORZÓW WIELKOPOLSKI TIR & OSOBOWE
  • ul. Akacjowa 3
  • 66-400 Gorzów Wielkopolski
  • TEL : +48 602 793 389
  • MAIL : [email protected]